Tårta hela dagen och ja må han leva

Idag har Jens fyllt år. Jag smög upp tidigt, det vill säga okristliga 06:30, för att göra jordgubbstårta och när den var klar väckte jag Jens med skönsång och paket. Jag övervägde att ta med mig Alva och gåvagnen in under godmorgoncermonin men hon fick sova vidare. Vi åt frukost och Jens hade bland annat beställt tunnbröd med kaviar. Själv hade jag nog valt typ amerikanska pannkakor eller något sånt. Under dagen har Jens fortsatt att ta sig an tårtan och jag var inne i stan och träffade först Mamma Mage-experten Katarina Woxnerud och fick några bra övningar för mitt bäcken och en dubbelkoll av magen och sen min osteopat. Lever mitt liv med tejpad rygg nu och är där var och varannan dag för att tejpa om den. Ikväll grillade vi trots den något svala temperaturen. Det blev grillad entrecote, naturbetesdjur från Färingsö, ekologisk färskpotatis, bea och grönsaker. Och vin! Riktigt smarrigt alltihop. Till efterrätt blev det…tårta! Snart är den tack och lov slut. Resterande del av kvällen har vi mest fuldansat till Carola. Alva gillar verkligen att dansa! Har en dansstil som kan liknas lite vid den stureplanska veven. Vi har visserligen fönster från golv till tak på ena sidan av huset men vi bjuder grannarna på det. Till slut tröttnade dock Jens på Carola och bytte till Rolling Stones. Han och Alva badade och nu har vi landat i den berömda soffan. Lite tårta någon?

tårta

Kommentera

