Saker vi köpt i juli

Katt. Han heter Totti och är en Cornish Rex. Men han verkar inte fatta att han är en katt. Han verkar tro att han är en hund, eller en papegoja, eller kanske en apa. Han älskar att bli buren. Älskar. Ställer sig på baktassarna och jamar, bär mig! Sen kan han hänga på axeln en hel evighet. När vi äter ligger han alltid i mitt knä. Han tigger inte mat, han bara sällskapar. I soffan ligger han gärna på, bakom eller bredvid. Han är med på det mesta vi gör och otroligt snäll och fin med Alva och hennes ibland något omilda klappande. CRX är en så kallad ”allergivänlig ras”. Utvecklade ju kattallergi när jag var gravid men jag kan inte leva utan katt, det går inte. Och jag vill vill vill att Alva ska växa upp med djur som jag gjorde. Djur är ibland de allra bästa vännerna. I alla fall jag får aldrig sån sinnesro som av en gosig katt eller en len hästmule. Första veckan med Totti gick jättebra, jag kände knappt av honom alls. Men sen fick jag börja äta allergitabletter. Äter receptfria antihistaminer och tycker att det funkar bra. Totti får inte vara i sovrummet. Nu får det bära eller brista. Njuter av alla de dagar vi får ihop.

totti

Löparvagn/cykelvagn/släde. Eller en Thule Chariot CX 1. Värstingvagnen på marknaden. Men vi ansåg den vara bäst. Här ska springas, cyklas och åkas skidor med Alva! I helgen ”sprang” hon sitt första knattelopp. 800 meter i klassen U12 (månader). Hon gick själv i start och mål men fick lifta lite med Jens där emellan. Sen sprang Jens en riktig löparklass med Alva i vagnen – och vann. I den här familjen blir en präglad tidigt säg! Bilden är från när Jens invigde vagnen utanför huset.

thule

Robotgräsklippare. Se inlägget från igår kväll. Klippa gräs är tråkigt. Nu ska den här historien åka runt och beta på kvällarna istället.

gardenaHar väl köpt ett och annat utöver detta också men dessa tre saker känns mest avgörande.

4 thoughts on “Saker vi köpt i juli

    1. Jo iofs. Men nu är ju Totti liksom vår. Han har gjort mig till sin favorit och ja, nu vill jag ju inte ha ngn annan katt. Typiskt mig.

  1. Roliga inköp 🙂 Är själv i köpartagen av en löparvagn, men skulle vilja klämma och känna på Thules olika modeller innan köp. Lyckas dock inte hitta något ställe som har alla.. Vart köpte ni er?

Kommentera

