Det kanske kommer gå bra ändå!

Igår var vi nio vuxna och tre barn som sågs på eftermiddagen och kvällen, badade i poolen och grillade. De två andra barnen är 2,5 och 5,5 år och ”ganska intensiva”. Alva hade träffat hälften av de vuxna under våra dagar i norr men inte den andra halvan. Under middagen satt hon i sin barnstol och i mitt knä och tittade. Tittade tittade tittade på de andra barnen. Observatören at her best typ. Krävde noll underhållning och åt massor. Och tittade. Jag utgick från att hon inte tänkte lämna mitt knä under kvällen i och med allt stohej. Men plötsligt under efterrätten sträcker hon sig ner mot golvet och sina grejer. Jaha tänkte jag och satte ner henne. Och så satt hon lyckligt med sina leksaker och lekte i stimmet. Jag tog typ inte blicken från henne, trodde liksom inte alls på konceptet eftersom Alva är lugn, observerar och inte gillar höga ljud. Men hon satt kvar och efter en stund började hon krypa runt. De stora barnen sprang runt och hon hasade fram mitt i allt nere på golvet. Jag var SÅ förvånad men det kändes SÅ bra! Hon kommer nog greja förskola trots allt.

  

Kommentera

