Idyllen

Vilken bra dag det blev! Den började som vilken vanlig morgon som helst med havregrynsgröt och tidig promenad ner till bussen. Solen sken och det var sagolikt ute förstås. Busskuren ligger i söderläge och det går aldrig att ha jacka på sig där sådana här dagar. Sen har jag lärt mig vilken sida en ska sitta på i bussen för att inte stekas.

Och så rasslade dagen på. Jag har suttit i möten och redigerat film och glömde nästan äta lunch och senare gå hem. Fast jag åt en glass i Kungsträdgården och åkte hem till Färingsö tidigt, klar med min första film! Glad och nöjd. 

På väg från bussen kom Jens och Alva och mötte mig och vi gick en liten promenad mellan åkrarna. Sen stod Alva kvar ute i skuggan och sov och jag och Jens drack varsin smoothie, i solen!

Jag hängde kvar ute i vår stora hörnsoffa medan Jens tände grillen och började med maten. Nere på grusvägen travade två hästar förbi. I övrigt var det tyst så när som på lite fågelsång. Landettyst.

Alva vaknade och middagen var klar, vi råkade till och med ha en flaska rött hemma och här nånstans känner jag mig som Bley med tryffelpizzan. Men ärligt talat, vilken kväll! Solgass och helt vindstilla. ÄNTLIGEN. Alva grejade med sin lammfärsbiff och vi skålade. Då kom två tjejer på cyklar som sjöng Nu grönskar det i kanon. Liksom lägg av, nu är det verkligen sommar på landet.

Jag har precis vattnat blommor och tomater och funderar på om jag ska läsa eller se på tv under fortsättningen av den här fina dagen.

  

Kommentera

