Baby steps

Har precis genomfört någon form av träningspass. Har varit så extremt omotiverad till träning sedan problemet med bäckenet började att jag inte gjort en enda grej i träningsväg mer än promenerat och promenerat och promenerat. Promenera och faktiskt ganska raskt funkar! Bra dagar riktiga powerwalks. Dåliga dagar i lugnt tempo. Med tung ryggsäck inte så bra. Men jag kan gå! Jag kan gå omkring ute och lukta på syrenhäckarna. Har snart hängt upp hela min identitet på att jag kan gå! Tänk att inte kunna ta promenader ens.

I alla fall, vill göra mer. Behöver göra mer. Idag bytte jag därför om till träningskläder – viktigt – och körde ett mamma mage-pass på nivå 7. Sen gjorde jag fem olika övningar med gummiband för rygg och axlar. Ska våga prova lite hantlar snart. Får lätt ont om jag tränar fel eller för tungt. Testade även en rumpövning med gummibandet. Har haft dåliga dagar med bäckenet nu men det är svårt att avgöra om träningen ger mer ont eller ej. Jobbigt och svårt att alltid försöka känna efter så jävla mycket! Avslutade med 10 knäböj, inte alls djupa, med egen kroppsvikt, 10 tåhävningar och 10… utfallssteg! Är ju ingen övning som rekommenderas men jag tycker det känns bättre än knäböj, tror jag. Jättekonstigt.

Nu ligger jag på rygg i soffan, slappnar av och känner efter. Tror inte jag förvärrat något.

Promenerade till Ica här om dan för att handla. Full löparmundering. Fake it till you make it. Har ju en ”rätt stor” träningsgarderob jag lika gärna kan använda. Och jag kan gå. Jag kan gå.

  

Och idag är det Mors dag! Jens och Alva hade plockat blommor till mig på morgonen. Doftar ljuvligt. Jag tycker det är onödigt med dyra presenter. Vill alldeles ärligt hellre ha blommor de plockat själva än nåt svindyrt inslaget. 

  

Kommentera

