Tidigare idag

Vi satt och åt frukost – scones, ost, marmelad och jättesvart te – lyssnade på radio och pratade om den eviga trädgården.

Jens: Ikväll är det Eurovision

Jag: Va! Finalen?!

Jens: Ja

Jag: Den måste vi ju se! När börjar den? Åtta?

Jens: Nio tror jag… *fipplar med mobilen*

Jag: Så sent! När slutar den då?

Jens: Halv ett

Jag: Va! Ska de hålla oss uppe så länge?!

Inser att sen jag fick barn har jag verkligen blivit töntig på så många sätt. 1) Vill se melodifestivalen. 2) Tycker den håller på för sent.

Nu rör sig klockan mot elva och jag vill sova. Har smällt i mig två kladdkakemuffins, vaniljglass och en kanna te. Rött den här gången. Trivs rätt bra som tönt.

Idag har vi köpt gödsel. Luktar ko utanför huset.

  

Kommentera

