9 maj

Idag ställde jag klockan fast det var lördag. Jag och min kompis Anna åkte genom ett tomt Stockholm ut på Lidingö för att vara med på Trädgårdskurs ABC. En grundkurs i att ha trädgård för nyblivna husägare som vi. Nu kan vi allt om jord, perenner, pallkragar, fruktträd, gödsel, buskar, och beskärning. Blev superpeppad på att åka hem och odla odla odla!

Kom hem till Färingsö på eftermiddagen och möttes av inslagna paket och… upphälld champagne! Woot? Ja! Just! Det är ju den 9 maj! Det är vår årsdag men jag hade liksom glömt bort den nu när vi fått en bröllopsdag. I kylen låg kött och marinerades och Jens tände grillen och började baka kladdkaka. Den här mannen jag fått, helt jävla fantastisk. Ska ta lite mer bubbel nu. 

Vårt körsbärsträd idag

 

  

2 reaktioner på ”9 maj

  1. Vad kul med trädgårdskurs! skulle jag behöva, är heeelt novis vad gäller det mesta med trädgård, mitt mål är just nu mest att försöka underhålla det som finns så det inte ser alltför risigt ut! Vilka var det som höll kursen?

Kommentera

