Det här med att sova

Jag är en sån person som behöver ha det knäpptyst när jag ska sova. Helst mörkt också. Och perfekt temperatur. Det är rätt opraktiskt. Jag sover alltid med öronproppar eftersom Jens stör mig om han andas för högt (…) Men, några märkliga saker:

Alvas andning stör mig inte. Pip och bök ja (för att jag ligger på helspänn och tror att hon ska vakna). Men hon sover ju i eget rum nu så det är inte aktuellt längre. Men med henne – om inte Jens var i samma rum – sov jag bättre utan proppar?!

Idag upplevde jag en till knäpp grej. Har alltid gillat att sova på eftermiddagarna, och då är jag inte alls lättstörd, tvärtom. Idag slog jag dock något slags rekord. Alva satt på golvet och pratade och gjorde olika läten och grejade med en bok. Jag låg i soffan och blev plötsligt döhööödstrött. Jens var i närheten och så somnar jag, mitt i leken! Riktigt fulsov med öppen mun bredvid mitt pladdrande barn. Snark i 30 minuter.

Här nedan lite barnmat. Köttbulle, kidneybönor, linsor och ärtor. Gottigott tyckte Alva!

  

Kommentera

