Nu har jag ätit den där pizzan

Mina måndagar börjar ungefär alltid lika dant. Jag kliver upp tidigt (06) och åker till jobbet. Jag och andra tidiga ö-bor åker buss till Brommaplan och ju närmare stan vi kommer desto mindre människor blir det, lustigt. Jag hinner gå igenom mejlen och riva av någon jobbgrej innan mitt mötesmaraton drar igång. Då pratar vi om vad som hänt i världen förra veckan och vad som kommer att hända, mest i vår egen bransch såklart. När alla möten är klara slår klockan lunch.

Igår åt jag tryffelpizza på Taverna Brillo. Var ju såklart tvungen att testa den omskrivna pizzan! Alltså jättegod. Även svindyr – 250 kronor – så det var trevligt att jag slapp betala själv. Åt med en kompis som kunde ta den som representation. 

Sen jobbade jag lite till och sen fick jag helkroppsmassage på Visage. Gick till en ny person som var riktigt grym. Det var ingen spamassage direkt utan det gjorde så j-a ont men känslan efteråt, värd! När jag stod och drack vatten efteråt sa massören ”Du var verkligen tuff, folk brukar inte tåla så där mycket”. Jag sa ”Jag har fött barn. Jag vet hur en andas”.

När jag kom hem stod Jens och lagade morotssopppa. Alva åt köttbullar (hemrullade!), ärtor och makaroner som var kvar från helgen – helt själv! Vilken grej. Först sluta amma och nu behöver hon inte ens matas. Min stora tjej! Sen badade vi henne vilket hon alltså älskar och sen somnade hon och vi drack te och kollade på film och sen somnade jag som en stock och nu är det tisdag!

  

Kommentera

