Tacksam

Tänkte på en sak idag. Jag bor ju väldigt fint. Tycker jag. Då menar jag omgivningarna kring vårt hus men även huset i sig. Det är lisa för själen att gå ner mot vår by med mälarblick från bussen när jag kommer hem från jobbet. Och det känns så fantastiskt alla promenader vi går med Alva bland alla vackra platser. Nu är det vår och jag njuter med alla sinnen. Jag älskar att vara ute i naturen och nu bor jag i den. Det är så otroligt priviligerat att kunna bo exakt som vi vill.

Det jag tänkte på idag i alla fall var också att det är priviligerat att bo med andra människor som känner samma sak. Som också älskar livet på landet och bor i sitt drömhus. Vi delar det med varandra och den ”nybyggaranda” som finns i vår by. Det blir ett helt annat liv än att bo i en trång hyresrätt med renoveringsbehov för att det var den lägenheten som fanns och som en hade råd med. Känner mig otroligt tacksam för hur jag kan bo.

Detta är Landholmen. Det är en gård precis vid oss. 45 minuter med kollektivtrafiken från Stockholm city. Där var vi igår. För mig är den här vyn terapi.

  

Kommentera

