Fågelsång

Alltså våren jag älskar dig! Jag ligger här i vår soffa (det är oftast här jag är när vi hörs) och det är helt knäpptyst. Sådär som det aldrig skulle bli i stan. Och så plötsligt sjunger fåglarna. Koltrastar och någon mer sort. Långa melodier. Det är så vackert att jag inte vet var jag ska ta vägen! Och fast att vårt hus alltså inte är det minsta ljudisolerat är det bara fåglar som hörs.

Efter tacosmiddagen tidigare ikväll gick jag en promenad. Jag mötte två rådjur. De stod alldeles stilla och tittade när jag gick förbi. Så fina.

  

Kommentera

