On the sunny side

Åh, den bästa tiden är väl ändå nu. Nu vittnar knopparna på träden och ljuset på kvällarna om det som riktigt komma skall. Samtidigt är det tiden då jag både jobbar och är föräldraledig – den optimala kombinationen. När jag jobbar längtar jag nästan alltid hem. När jag är hemma längtar jag inte efter jobbet, men jag hinner å andra sidan inte bli särskilt uttråkad heller.

Igår jobbade både jag och Jens halvdag. Sen åkte vi till Ikea för att köpa utemöbler. Vi har en rätt stor terrass. Ingen aning om antalet kvadratmeter men den rymmer matgrupp, loungegrupp under en paviljong och ett till litet bord med stolar. Ja och så grill och lekyta och krukväxter och sånt. Har hittat hur mycket snygga grejer som helst men bord och stolar från Fri form för 50 000 är inte ett alternativ och efter att ha velat hitan och ditan så åkte vi till Ikea och köpte till slut en helt okej matgrupp till att börja med. Måste liksom kunna sitta ute och grilla.

Idag har solen fortsatt att skina och jag har varit ledig. Jag menar föräldraaktiv. Jag gick en ganska lång promenad i förmiddags, först till stallet, sen en vända på golfbanan (som är så fin för att vara golfbana, kuperad och med skog) och sen genom skogen hem igen. Såg lite hästar och kattungar på vägen. Sen kom Martina från min föräldragrupp hit och Alva och Cornelia hade playdate ute i solen. Vi satt ute i flera timmar och fikade medan kidsen lekte, själva liksom. Jag minns i vintras när de bara låg bredvid varandra som små korvar i ring och alltid var det nån som var missnöjd. Nu satt de liksom där och roade sig själva och varandra, bytte leksaker och höll på. Jättemysigt! Och fast att jag satt på golvet i flera timmar fick jag inte ont i mitt bäcken. Jens satt inne och jobbade och vår städhjälp storstädade hela huset. Kunde nästan låtsas att jag var en riktig trophy wife i the Hamptons. Förutom Ikea-möblerna då.

DSC_5363DSC_5342

Kommentera

