Måndagslistan

Jag älskar listor. Alla sorters. Så när Sara gjorde en måndagslista var jag förstås tvungen att låna!

1. Vad ser du fram emot den här veckan?

Torsdagen och fredagen (och halva onsdag). Såklart. Eftersom jag är föräldraledig med världens bästa Alva då! Då ska vi träffa kompisar och fika. Ser fram emot helgen också. Om det är varmt tänkte vi åka till Äppelfabriken.

2. Vilken var den senaste bloggen du började läsa?

De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg. En jättebra reportagebok om att vara kvinna och flicka i Afghanistan och om flickor som kläs som pojkar. Det är en sån bok jag hade velat läsa med en bokcirkel. Läs! Den är riktigt bra och välskriven.

EDIT: Det står ju BLOGGEN inte boken! Hej morgontrött på väg till jobbet jättetidigt. Den senaste bloggen jag började läsa är i alla fall bradpitsarmpit. Tror jag. Minns inte exakt vilken som var sist in. Och varsågod för gratis boktips.

3. Ska du laga någon härlig mat den här veckan kanske?

Ikväll ska vi laga boeuf bourguignon. Det blir ”rätt” gott med vårt kött från naturbetesdjur från Rotängens lantbruk i Uppsala. Dricker rödvin till och äter nog något chokladigt som efterrätt. Typisk måndagsmiddag!

4. Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!

Planera vår trädgård.

5. Innan vi gör måndag på riktigt, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?

Framtidstro. Jag ska inte alltid ha ont i mitt bäcken. Kanske länge till men inte alltid. Kanske kortare tid än jag vågar hoppas. Inte ge upp.

Kommentera

