Livet på landet

Vi har fönster i båda våra badrum. Jag älskar det. Jag har alltid velat ha fönster i badrummet. Jag älskar att kunna titta ut när jag ligger i badet och att ha dagsljus när jag borstar tänderna. Mest älskar jag att låta det stå öppet och höra fågelsång och låta det bli svalt så att en känner sån där ”öppet fönster i badrum-doft”. Då får jag minnen av sommartider och vårt sommarhus på landet när jag var liten.

Idag har vår lilla by haft städdag. Vi har räfsat en jäkla massa löv och grillat korv som sig bör, pratat om sommarvatten och badplats. Alva och många andra bebisar satt i sele på sina föräldrars magar eller sov i sina vagnar.

Ikväll lagade jag supersmarriga linsbiffar med urgod tomatsås till. Och couscous. Och sallad. Och yoghurtsås. Men mest tomatsås. Lägg av vad god den blev! Vi drack torr cider från Frankrike till och precis när vi var klara vaknade Alva som tog en sen eftermiddagstuppis idag. Då fick hon också middag och vi åt chokladglass och drack te.

Sist ikväll gjorde jag granola. Jag ska toppa halverade papayor med yoghurt och granola till frukost imorgon. Jag åt det på Hawaii och det var så himla gott. Hade det inte varit för inte hade jag tagit en löptur istället. Jens och Alva badade. I ett badrum med fönster.

DSC_5207

DSC_5125

DSC_5174

DSC_5169

Kommentera

