@work

Nu jobbar jag. Eller just nu bloggar jag men jag är hur som helst på jobbet. Dagen har hittills sett ut såhär och ger antagligen en hint om hur mina måndagar och tisdagar kommer att vara framöver.

05:30 Min mobil ringer. Okristligt tidigt men Zelda brukar ändå väcka oss den här tiden eller senast halv sju. Kan inte släppa att barnet bara sover och sover, natt efter natt och att jag istället har en hund i sovrummet. Snart flyttar hon också ut!

05:35 Tvättar håret och drar på mig min svarta och vita outfit.

06:00 Preppar frukost. Lite fil med banan och hallon, en rostad rågkuse med ost och gurka, ett kokt ägg, färskpressad juice. Det regnar ute men det är ljust!

06:35 Halvspringer till bussen. Jättedålig grej när en har ”bäckenledssmärta efter graviditet”.

06:41 Ser bussen åka från hållplatsen.

07:32 Framme på kontoret. Först av alla. Brukade komma sist.

09:00 Veckans största möte. Alltså rivstart. Känns mycket konstigt.

10:00 Längtar hem.

IMG_1627

Kommentera

