SÖMN!

Disclaimer: Detta kommer förmodligen att sticka i ögonen på många föräldrar. Har du och ditt barn issues med sömn är det på egen risk du läser vidare.

*
*
*

Mitt barn sover så otroligt bra! Alltså herregud! Hon har alltid sovit bra. Alltid. Jag kan räkna på ena handens fingrar de nätterna hon har sovit dåligt. Sen hon föddes. Seriöst. Och med dåligt menar jag att hon vaknat ett par gånger på natten. Oftast bara en gång. Nån gång har hon vaknat fyra gånger. Vi har aldrig burit och skumpat på natten. Aldrig. Aldrig! Jag slutade amma på natten efter två, tre veckor då hon sov till tidig morgon. Och nu sover hon jättelänge på morgonen. Längre och längre. Igår och idag till kl 09. Från klockan 21 på kvällen. Och hon säger inte pip under tiden. Inte en gång. Alltså ni vet ju att min unge sover. Men jag tror inte ni fattar hur bra. Och jag är så jäkla fascinerad av detta att det är inte klokt! Förlåt, men jag var tvungen att skriva detta men detta barn är ju helt makalös. Jag har väntat i över 8 månader på att den här trenden ska brytas. Kanske händer det i natt. I så fall har vi haft 8 jävligt sköna månader! Förut sov hon ju inte så mycket på dagen men sedan årsskiftet sover hon 2-3 timmar på förmiddagen och en timma eller två på eftermiddagen.

Jag tycker mycket just nu är så satans deppigt så jag tänker i alla fall glädja mig rejält åt att barnet sover såhär bra. Synd att hunden vaknar 06. Hej!

IMG_1682Bilden är från i höstas. Nu är hon mycket större!

2 reaktioner på ”SÖMN!

Kommentera

