Hon är en stor tjej nu

Det gick bra. Alva fick ersättning i flaska av Jens som vanligt och sen la han henne i spjälsängen och så somnade hon där. Totalt odramatiskt – som precis som sjutton allting – och jag sitter som varje gång och ba jaha? Hon sov till klockan 04 och då gick Jens in till henne och klappade om och så sov hon vidare till klockan 08.

Lite bittert är det ju att hunden däremot vaknar klockan 06. Hälsar bortskämd. Men nu har vi bestämt att vi går upp och gör dag med hunden från och med imorgon. Ingen somnar om utan vi käkar frukost och passar på att ha lite egen tid eller vad en ska kalla det med en ej rumsren hund.

DSC_5102Hej hunden!

En reaktion på ”Hon är en stor tjej nu

  1. Bra att du själv inser att du är bortskämd så att jag slipper upplysa dig om det 😉 Själv hade jag två stora rådjursögon som stirrade på mig över spjälsängskanten klockan fem i morse 😀 Vi ska också flytta lilltjejen till eget rum snart. Vi ska bara bli av med gästsängen först, som står där spjälsängen ska stå. Jag la ut den på Blocket imorse och trodde i min enfald att det skulle gå fort eftersom jag alltid säljer för billigt, men inte den här gången tydligen…

Kommentera

