Blev alltså tvåbarnsmamma igår

Att ta hem en hundvalp var lite som att få barn. Plötsligt tedde sig livet innan hunden som en enda lugn, långsam, utsövd tillvaro. Men nu är det förmiddag dagen därpå och alla ligger i soffan och vilar.

Vovven – som vi inte är säkra på vad vi ska kalla än (i alla fall inte Honey Queen’s Powderpuff)  sov på golvet bredvid mig i natt. Vi hade bäddat med Alvas babynest och en filt. Hon var knäpptyst hela natten – såklart eftersom det är en bebis till oss (obs skämt) – men kissade på sin tidning vid 04-tiden och jag vaknade av prasslet eftersom jag är världens cirka mest lättväckta människa. När hon är vaken på dagarna far hon runt och jagar och hämtar saker och älskar att vara med oss. Hon och Alva gillar verkligen varandra! Att hon lägger sig och vilar med oss så fort vi är still är väldigt skönt. Golden retrieverns berömda av- och påknapp?

Några funderingar: Hur får vi henne att inte välta Alva? Och hur får man henne rumsren? Hon går på tidning vilket såklart är toppen men hon är så rackarns snabb att vi inte har en chans att hinna dit och lyfta upp och ut henne. Idag stod jag med skor och jacka på, tog ner kopplet å hon ba nä men nu kissar jag. Vi gick ändå ut en stund men när vi kommer in är det första hon gör att kissa på tidningen ändå! Undrar hur lång tid det dröjer innan hon blir tillräckligt trygg för att kissa ute. Hon verkar ju efter första dygnet vara väldigt pigg, glad och snäll och med gott självförtroende, så ganska snart hoppas jag?

Nu är det bara en ponny kvar. Se nedan.

  

Kommentera

