Mini du snarare än mini me

Är det bara jag som tycker den här grejen med att Lindex släpper en Mini Me-kollektion är lite knäpp? Jag har inte riktigt fattat grejen med att klä ut barn till små mini-vuxna. Kanske är jag torr och tråkig. Kanske borde jag ta av mig mina genusglasögon och chilla lite. Men att klä ut barn, särskilt flickor, till vuxna kvinnor tycker jag känns lite…unket. Eller lite Barbie. Såklart är jag stoltast över Alva i hela världen och tar gärna åt mig äran för att hon är min min min och vill att alla ska veta det och så vidare. Men det vet ju som folk ändå, utan att hon ska ha en likadan klänning som jag, eller vaddå? Men mest av allt, hur mycket hon än är min min min är hon ju allra mest sig själv. Och det är ju det som är det mest fascinerande. Jag är inte mest fascinerad av att hon är hälften jag och hälften Jens. Det är superhäftigt. Men mest av allt är jag imponerad av att hon är alldeles egen person. En alldeles egen person med känslor och viljor och tankar och ja allt. Att jag har byggt en helt ny, egen person som är allra mest sig själv. Så jäkla häftig är du Alva.

DSC_4992

Kommentera

