Inredningsinspo

Dagens långsovarpass pågår ute i vagnen och jag ilar omkring inomhus och grejar. Även om vårt hus är sprillans nytt tycker jag aldrig det tar slut med saker vi vill fixa med. Det mesta tråkgörat är gjort men hattylla nummer två ska upp när spacklet torkat (några fula hål fanns i väggen sedan tidigare) och alltså ska det borras. Borra lika med tråkigt. ”Göra mysigt” lika med kul!

Vi har en hylla som jag flyttat på säkert tio gånger sedan september och som vi ibland bara övervägt att sälja. Men nu står den på övervåningen med några väl valda saker. Mitt första par skor, min doppresent från mormor, några böcker jag har läst, några jag vill läsa och några jag läser om och om igen, mitt favoritljus, mammas gamla porslinshäst, min brudbukett, två flaskor från vår bröllopsmiddag och ett inramat foto av en hjärtformad sten vi såg vi Storforsen uppe i Norrbotten.

Sjönk ner i min läsfåtölj bredvid med en bit choklad när jag var klar. Då slog det mig. Snart börjar Alva krypa.

IMG_2375

Kommentera

