Högt och lågt

Alltså min unge har blivit en riktig sovgris! Jag fattar ingenting. Hon har ju alltid sovit bra på nätterna men nu sover hon även cirka fyra timmar på dagen uppdelat på två pass. Och det är bara vagnen som gäller, som hon nyss avskydde. Har plötsligt oceaner av tid känns det som.

Hon vaknar mellan 07 och 08 och sover igen mellan 11.30-13.30 eller längre. Det har hon gjort sen jul. Men nu sover hon även mellan 16.30-18.30. Under tiden äter vi middag och när Alva vaknar ansluter hon. Det är helt perfekt!

Det enda icke-perfekta är att jag absolut inte kan rulla vagnen så mycket. Jens jobbar därför hemifrån den här veckan medan vi klurar på en lösning. Att söva inomhus på dagtid slutar bara med katastrof. Och amning måste ingå då. Och jag vill och måste egentligen trappa ner för att kunna äta antiinflammatoriskt. För att kunna köra vagnen. (Och inte ha ont dygnet runt i största allmänhet). Vår senaste idé är ett hjälpmedel att fästa på vagnen för personer utan…armar! Ni förstår ju att vi börjar bli desperata.
Kommer bli totalt utstirrad om vi landar med den lösningen.

Men för att avsluta glatt så är Alva så galet, härligt solig nu! Sover massor, äter allt och mycket, sitter och leker själv jättelänge och det är en sån här tid när det är en liten bit kaka att ha barn – sett till barnet. Puss Alva! Och Jens!

IMG_2310

2 thoughts on “Högt och lågt

    1. Jo, faktiskt! Men jag vill att hon ligger ner när hon ska sova. Jag tror hon sover bättre då också. Plus att jag vill kunna se henne innan hon somnat. Och hur funkar det m vår åkpåse? Men vi har tänkt tanken eftersom vi gärna vill ha en sån vagn ändå!

Kommentera

