Sex månader senare

Sitter och ser vintern komma och önskar att jag inte sitter och ser den gå också.

Förra vintern längtade jag efter skidåkning och såg så mycket fram emot 2015 års snö. Nu är den här, Alva har fyllt sex månader och blivit så himla…stor! Hon har två små gaddar i underkäken, sitter själv utan problem och blir finare för varje dag. Hon älskar mat och vi har börjat trappa ner på amningen. Jag ammar två gånger på morgonen och förmiddagen och två gånger på kvällen. Det är himlans mysigt. Hon är ju fortfarande min lilla bäbis! Fattar inte att hon äter gröt och banan nu. Det är med blandade känslor jag trappar ner på amningen. Så himla bråttom har jag egentligen inte om det inte vore för fogarna. Jag sätter mitt hopp till att de blir bättre om jag slutar amma. Precis. Jag har fått foglossning igen, bara sådär, helt plötsligt. från ingenstans. Efter sex månader.

Så just som Alva blivit så stor och jag skulle börja avrunda amningen och jag kände mig mer och mer som jag fick jag en smäll på käften, eller ja mellan benen snarare, foglossning. Ett sitter du där och är glad och tacksam över att vara utan förlossningsskador va. Haha. Dig ska vi plocka ner på jorden igen. Så känns det. Du får tillbaka din foglossning och kan bara drömma om skidåkning eller ens vinterpromenader. Ikväll gjorde jag misstaget att trava runt på Coop ganska länge. Till slut kunde jag knappt stå upp.

Så nån ridning blir det alltså inte heller. Börjar bli rätt få intressen jag kan utöva just nu. Har redan strukit landsvägscykling och fotande. Istället grinar jag mest arga, ledsna tårar. Och önskar jag slipper se vintern gå också.

Jag vet att det finns de som har det värre, som spricker hela vägen, att det är krig i Syrien och en massa annat men ändå, va fan.

IMG_2293

Kommentera

