Hej från Färingsö!

Det är fint här ute på ön. Snön ligger tjock och mjuk överallt och det singlar fortfarande ner flingor. Igår kväll var jag iväg och red för första gången på över ett år. Nypremiären blev på Färingsö ridskola fem minuter med bil från oss. Det visade sig att det stod hoppning på schemat så det blev så att säga en rivstart! Jag fick en pigg liten fux med både Chapman och Robin Z i blodet och hoppa kunde hon verkligen. Hon hade dock hemskt bråttom men det var verkligen en rolig häst. Hon påminde mycket om min egen fina Robin Hood, lite oväntat. Det blir ju lite skillnad mot att ha sin egen häst, men medan Alva är liten passar det här jättebra. Red med min kompis Maria och det ska bli superkul att ha en stående aktivitet ihop!

I dag har jag och Jens varit och hälsat på i vad vi hoppas blir Alvas förskola. Alltså herregud så gulligt! Ett rött hus med vita knutar vid skogens kant. Rena rama Bullerbyn med utsikt över Mälaren. Och såklart knäpptyst. En pedagog per fyra barn och en egen kock. Jag ställde såklart flera ”genusfrågor” och fick så otroligt bra svar.

Nu såsar vi runt hemma. Mamma-mormor är här och vi leker med träslevar, eldar brasa och fikar. Jens sitter uppe i vårt arbetsrum och jobbar. Trivs så jäkla bra här ute. Det är perfekt för oss! Känner mig rik.

2015/01/img_2183.jpg

En reaktion på ”Hej från Färingsö!

Kommentera

