Att inte äga sin egen tid men leverera ändå

07.15 Alva vaknar. Jävligt tidigt. Hör förmodligen att Jens går upp. Byter blöja med bara ett levande ljus tänt. Kryper ner i sängen och ammar och hoppas på det bästa.

08.15 Alva sover igen

08.25 Jag gör frukost och håller tummarna

09:00 Joggar in i gymmet

09:03 Börjar värma upp

09:05 Hör Alva i babylarmet. Amen alltså va faaaaaan.

>>Igår vaknade Alva på exakt samma sätt och somnade efter fem minuter om till HALV TOLV. Idag tänkte jag inte låta tiden passera outnyttjad<<

09.10 Har bytt blöja och ammar

09:40 Har dragit in Alvas lekfilt i gymmet, ett gäng leksaker samt Alva själv och börjat träna. Jag är envis som synden och vägrar ge upp utan försök. Räknar repetitioner högt, sjunger och är allmänt skojig.

10.30 Har tränat ett helt jävla träningspass med barnet på en filt bredvid!!! Detta har aldrig hänt förut. Kul när en kan rulla säg.

11:10 Har duschat, tvättat håret, smörjt in mig, filat naglarna och gjort nummer två. Är cirka lyrisk.

Alva vi är bäst!!!!!

(11.23 Ammar)

2015/01/img_1011.jpg

Jag och Alva ungefär fem timmar gammal.

Kommentera

