Böcker!

Skrev precis en halv roman på Facebook. Kräver att mina vänner klickar på ”läs mer” för att se hela. Kommer få noll likes. Den halva romanen passar nog lite bättre i en blogg så därför kommer den här.

Natten till idag läste jag ut Americanah och 591 sidor. Tre månader tog det och många offrade sömntimmar nattetid eftersom jag är så att säga föräldraaktiv på dagar och kvällar. Svårt att välja nästa bok men det blev den här! (Sörja för de sina). Att föda ett barn visste jag inte om jag gillade eller inte. Jag hade väääldigt svårt för Maj. Men efter att ha sett flera intervjuer med Kristina Sandberg fick jag en helt annan känsla för boken och dess huvudperson. Ser fram emot att läsa hela trilogin nu! Tillägg: Americanah var bra men En halv gul sol var bättre.

På Facebook la jag upp en bild av boken. Här får ni istället en bild från dagens promenad med min kompis och kollega Bea och hennes bebis. Vi promenerade med barnen i våra ergo babys och gick sen in och fikade! Precis som jag jämt gör rekommenderade jag min favorit Karin Alvtegen för Bea. Första boken sträckläste hon enligt utsago på ett flyg till Paris. Ett gott betyg.

2015/01/img_2132.jpg

Kommentera

