Jobbigt att vara förälder idag

Idag ska Alva vaccineras igen. Jag bävar. Hon blev så himla ledsen sist. Sitter glad och kvittrar och så tjong en spruta i benet och så tjong en till. Och så skriket. Helst hade jag inte velat vara med alls (moget) men jag sitter ju på universallösningen mot allt – amning. Så det blir som sist. Jens får hålla och jag sitter bredvid med tuttarna redo. Och hjärtskärande ångest.

Alva som varit så glad i veckor och riktigt verkat njuta av livet och så nu detta och så kanske feber och och och. Bättre än polio och mässling såklart men men men. Ska ge mig nu. Hej.

2 thoughts on “Jobbigt att vara förälder idag

  1. Jag förstår din känsla! Hedda fick sina tremånaderssprutor förra veckan och nej jag är inte hönsig men just innan det skulle stickas kände jag bara för att resa mig upp och ta bebis och gå. Det var en hemsk hemsk känsla, att låta en människa göra min bebis illa, trots att det är för ett gott syfte. Hoppas det gått bra för er idag och att Alva inte blir dålig av sprutorna!

  2. Jag ser också mig själv som väldigt ohönsig men detta, usch! Det gick ändå bättre än väntat idag. Hon skrek inte lika mycket denna gång även om hon blev ledsen och ingen feber än peppar peppar. Hedda, vilket fint namn!

Kommentera

