Att försöka sänka en ambitionsnivå

I helgen pratade jag och Jens om att börja laga lite enklare mat och laga mat som är lättare att göra mycket av. Typ köttgryta. Fast jag vill inte äta så himla mycket kött. Och vi vill inte hamna i falukorv och makaronerträsket redan. Måltider ska avnjutas, inte ersättas. Och det är kul att laga mat. Men just nu tar det överdrivet mycket tid och vi vill få mer tid till annat på kvällarna. Jens initierade dessa tankar och jag sa ja okej.

Vad jag har kommit på att laga ikväll? Ett recept med bland annat hemgjord pesto och hemgjorda krutonger. Varför står jag och gör egna krutonger istället för att köpa en påse på Ica? Va? Finns pesto på burk också har jag hört.

4 thoughts on “Att försöka sänka en ambitionsnivå

  1. Jag gillar linas matkasse, el annat märke. Det mesta är gott och enkelt då man följer recept och har allt hemma. Plus bonus att det blir matlådor! Annars finns det ju massa goda veg soppor som mixas ihop snabbt och lätt!

    1. Vi har funderat på matkassar men eftersom vi sällan köper kött i butik (köper gårdskött) blir det inte optimalt. Plus att vi ju ändå måste handla frukost etc. Och jag vill verkligen ha allting ekologiskt, särskilt mejeri och frukt/grönsaker. Men skönt slippa vara fantasifull varje vecka!:)

  2. Ja det är en nackdel. Mycket är eko, även kött/fisk, men inte allt. Mejeri – alltid, men inte all sallad osv. Och jo varje kväll lagas det mat. Men vi har större barn och då krävs det ändå. Passa på med lägre ambition medan dottern är liten!

Kommentera

