Nu funkar appen och jag kan åter berätta om mitt spännande liv

Snart går en supervanlig svenssonsöndag mot sitt slut. Idag har vi gjort just ingenting förutom dammsugit, skottat snö, tvättat, hängt upp gardiner och så vidare. Vi har med andra ord gjort en hel massa saker och ändå känns det som att vi inte har gjort ett smack. Alva och Jens har varit ute på promenad också och jag har styrketränat. Överväger att åka till centrum och handla och källsortera för att på allvar hotta till den här söndagen.

En stund i eftermiddags låg jag i Alvas rum och filosoferade över motstridiga känslor. Att samtidigt som jag älskar min unge till stjärnorna och tillbaka tycker jag det är så fruktansvärt jäkla astrist att vara hemma med henne hela dagarna. Innan jul var jag inte fullt så här uttråkad. Nu försöker jag fylla kalendern med saker på eftermiddagarna för att slippa sitta här med ett barn och en träslev dag ut och dag in. Gäsp.

Men det känns ganska okej att känna så. Jag längtade aldrig efter just en bebis. (Ja ni läste rätt!) Jag ville vara en familj i framtiden, med stora barn. Jag ville inte se mig själv 20 år fram i tiden utan barn. Bara jag och Jens liksom, gud så tjatigt och händelsefattigt och vad knäpp en skulle bli av att bara behöva bry sig om sig själv jämt. Då får en helt enkelt träsleva ett tag först. Är faktiskt helt säker på att det kommer vara värt det, att bondandet på lekmattan kommer betala tillbaka. Och det är mysigt med bebis också. Det betalar ju redan tillbaka. Just nu sover hon i min famn, det är fint, den här lilla personen som kom ur mig.

2 reaktioner på ”Nu funkar appen och jag kan åter berätta om mitt spännande liv

Kommentera

