Jag är tillbaka!

Idag träffade jag min PT på Rosa skrot för att stämma av statusen av post-preggokroppen. Jag trodde vi skulle kika på mina magmuskler och prova några övningar, lugnt och fint och sådär. ”Jag blir nog inte så svettig” sa jag till Jens när jag packade ner mina grejer igår kväll. Well, jag hade fel.

Vi började med att stämma av hur mina magmuskler mådde och hur aktiveringen av dem funkade. Väldigt bra visade det sig snabbt. Min delning har gått ihop helt nu och jag har finfin kontakt med mina allra djupaste magkompisar. Alltså vilken underbart, fantastisk nyhet! Med den roliga insikten fortsatte vi ut i gymmet. Det blev mycket ben och rumpa och jag fick slita hårt i olika knäböj och utfallssteg. Benen var snart som gelé men jag slet vidare. Det här var ju roligt! Det är ju så här det ska vara, det var såhär det brukade vara. Jag är mig själv igen! Lyckan. Jag var tydligen stark. Kändes som att jag gick in och överraskade en del eller så var de bara snälla. Hoppas på det förstnämnda. Ni är bra benen mina, er kan man alltid lita på. Och så var jag stabil. Det märktes att jag slitit med coreträning enligt min PT. Och när jag gjorde utfallssteg med 20 kilo på axlarna fast att jag inte gjort ett utfallssteg på över ett år vet jag inte vem som blev gladast av oss två. På löbandet jobbade vi vidare med pulsen – trodde ärligt talat jag skulle åka av och hamna på youtube när det var som brantast – innan jag avslutade med höftlyft på ett ben.

I receptionen (supermysig på Rosa skrot, som ett litet café!) väntade Jens och Alva och efteråt stapplade jag dit alldeles salig. Nu är jag och mini hemma och jag har både hunnit äta, duscha och vila lite medan hon sovit i sitt babyskydd. Sitter i soffan och bara toknjuter av den här dagen. Känner mig ungefär som på Hawaii för ganska exakt två år sedan.

hawaii

Kommentera

