Att se film när en har en kvällspigg bebis

Igår kväll gjorde jag ännu ett försök att se en film. Har glömt vad den hette men det var Uma Thurman och Meryl Streep i två av rollerna och då borde det vara en helt okej film trots romkom-facket (ogillar verkligen romkoms egentligen och varför har Streepan börjar göra sådana filmer istället för sådana som till exempel Sophies val?)

Filmen började klockan 21 (som alla filmer?) och vid 21.30 brukar Alva bada. Då kanske jag hinner se en timma i alla fall och kanske kan ladda ner slutet tänkte jag. (Borde skaffa typ Tivo!)

Strax efter 22 går jag upp för att amma. Inser samtidigt att jag ju har sett den här filmen förut, fast då andra halvan. Ganska perfekt ju. Minns dock inte slutet. Återberättar första timman för Jens i badrummet och vi byts av. Sen somnar Alva snabbt. Efter bara tio minuter har hon somnat (yay!) och efter ytterligare tio smyger jag upp.

Jag fortsätter att kolla på filmen sista minutrar tillsammans med Jens. Han sammanfattar tidigare scener under tiden och vid 23-tiden rullar eftertexterna och jag tror jag har sett hela filmen nu om än från lite olika håll, inte helt kronologiskt liksom. Lite som Pulp Fiction. Den här filmen var dock inte i närheten lika bra.

Kommentera

