Afternoon tea på Grand

Idag har jag suttit tre timmar i en fåtölj i cardierbaren på Grand och druckit afternoon tea med min kusin. Det gör vi varje år i januari. Jag älskar te och jag älskar att äta snittar, scones och bakverk från trevåningsfat. Jag älskar även att sitta still i flera timmar och prata utan avbrott. Hade dagen till ära på mig klänning och ögonskugga och kände mig riktigt fin när jag såg mig själv i spegeln på toaletten (händer inte så ofta annars just nu tyvärr). Ja, en måste alltid gå på toaletten på Grand, de är nästan det bästa med hela stället.

Om jag tycker det är jobbigt att vara utan mitt barn i tre timmar? Nej inte alls. Är tydligen en jättekonstig mamma enligt vissa (känns som många). Jag vet att jag älskar henne till stjärnorna och tillbaka ändå.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/271/26485292/files/2015/01/img_2064.jpg

6 thoughts on “Afternoon tea på Grand

  1. Ser härligt ut!! Herregud folk alltså….får du kommentarer om att du lämnar henne några timmar? Jag har många vänner som börjat jobba vid 6-8 mån, då är man borta 9h och det går finfint!

    1. Jag har varit borta som längst fyra timmar. Fått höra lite allt möjligt. ”Men ammar inte du?” (jo), ”Oj vad duktig du är som klarar att vara borta så länge”, ”Får Jens också vara borta lika mycket” (han jobbar heltid så ja?), ”Det längsta jag lämnat XX är 35 min men h*n är så mammig så jag fick rusa hem”, ”jag har aldrig varit borta när h*n ska äta”. Och så vidare. Så ja – folk!

      1. Ojoj, vad drygt! Det handlar nog mest om folks egna osäkerhet. Då vill de att alla andra gör likadant som de själva…

    1. Du behöver inte vara så finklädd. Om du inte vill såklart. Men jag skulle kanske inte gå dit i sneakers och collegetröja:) En kan välja lite olika men en ”traditional afternoon tea” kostar 435:- Då ingår fyra olika snittar, två olika scones, sex olika toppings, fyra olika bakverk samt te, hur mycket du vill. Eller kaffe. Sen kan du välja mindre eller mer snacks, champagne mm. Så värt. Miljön, servicen, utsikten, maten och såklart – toaletterna, hehe

      1. Tack, det låter rätt överkomligt för vad man får och platsen ifråga. Klart jag kanske inte skulle klä upp mig till tänderna men lite planerat klädd vill jag nog vara. 😀

Kommentera

