Har nog läst och sett för många deckare

Vi har som vanligt varit ute på långpromenad och såsat framför brasan idag. Soligt och kallt, tio minusgrader, och riktig vinterfeeling både ute och inne. När det blev kväll kände jag att jag behövde ”uträtta” något mer och stack iväg för att handla och källsortera. Säger väl en del om hur glammigt mitt liv är. Obs, lördagskväll ikväll. Inne på Ica kryssade jag fram till blöjorna medan ungdomarna (folk runt 22) stod och valde chips i höga klackar och ögonskugga. Sen källsorterade jag. Var ju det jag skulle berätta om.

Vi hade så sjukhukt mycket papper och plast i bilen på grund av jul. Det tog nästan 20 minuter att tömma den och jag höll på att frysa ihjäl. Jag lät motorn vara igång (på grund av hade skrapat rutorna i nästan 20 minuter också) medan jag joggade fram och tillbaka med skräppåsarna och insåg efter ca en minut att någon ju skulle kunna stjäla bilen väldigt enkelt. Så jag joggade typ baklänges från bilen. Insåg att nog ingen skulle sno min bil ändå – men tänk om någon skulle gömma sig i den? Ligga i bakhåll och hålla upp en pistol när jag klev in. Som på bio liksom. Mycket att hålla koll på! Innan jag satte mig bakom ratten kollade jag golv, baksäte och baklucka mycket noga. Jens anser att jag läser för många deckare.

Kommentera

