Annandagsträning

Annandagen har om möjligt varit ännu lugnare än juldagen. I eftermiddags var några kompisar här och fikade och sen la vi in mer ved i brasan och satt tillsammans i en av våra stora fåtöljer. Lite onödigt att ha två då kan tyckas men men. Älskar att ha brasa! Jag har suttit och läst och sovit men vaknade av grannens hund som började skälla. Gjorde i alla fall lite nytta direkt efter frukost och tränade. Plockade ihop övningar från några olika pass jag brukar köra till ett helkroppspass. Det blev såhär:

Knäböj med kettlebell
Sumomarklyft med kettlebell
Enbensknäböj mot boll
Draken med en lätt hantel
Rotaturcuffsövning med gummiband
Raka armdrag med gummiband
Drag till hakan med gummiband
Diagonala armdrag med gummiband
Höftlyft på boll med fotlyft
Avslutade med MammaMage. Har precis börjat med nivå fem av sju.

4 reaktioner på ”Annandagsträning

    1. Bra! Jag kör fortfarande med den. Skulle nog klara mig själv nu men tänkte fortsätta ett tag till tills jag kommit ännu närmare ”helt vanlig” träning. Vi ska träffas för en livetimma i början på januari. Sen fortsätter jag nog ytterligare en månad eller två.

  1. Ja men det tycker jag! Det blir ca en tusenlapp i månaden vilket är ganska mycket men jmfrt med vad en ”vanlig” pt kostar är det billigt!

    Jag hade ju ändå ganska mycket kunskap sedan innan men inte om träning efter graviditet. Dessutom gillar jag att få hjälp med strukturen, att någon annan planerar vad jag ska göra och att jag bara kan köra på och ändå utvecklas och inte stå och trampa med samma pass. Även bra med ett bollplank och någon att fråga. Hela Lofsangruppen har även en väldigt sund inställning till mat (inget väga eller räkna kcal som m t ex Olga Rönnberg som jag upplever som mathetsig).

    Nu har jag kört med min pt i drygt tre mån och bäst behållning tycker jag att jag fick i början. Senaste månaden har jag haft samma pass och jag har själv börjat förändra för att jag ledsnat. Jag själv får driva på mer nu än i början. Tror det delvis hänger ihop m mina armar och axlar, mycket jag inte kan göra med dem, men en pt bör kunna jobba runt det tycker jag!

    Ibland får jag mejl eller delar i ett mejl som är uppenbara massutskick, ganska irri tycker jag. Typ nåt om julgodis fast att jag sagt att jag inte gillar godis utom choklad. Eller nåt om träning efter flera sömnlösa nätter fast att jag sagt att Alva alltid sovit jättebra (haft typ två riktigt dåliga nätter sen hon föddes).

    Men överlag har det varit bra och värt! En bra spark i baken!

Kommentera

