Partybebis

God jul, god fortsättning och så vidare! Igår var vi 12 personer hemma hos oss och firade jul. Det blev väldigt traditionsenligt med långpromenad och gröt till lunch, glögg, fika och Kalle klockan tre, brasa, tomte och paketöppning och stort julbord. Blev så sjukt gott allting och en perfekt dag och kväll med alla samlade. Så roligt eftersom det var första gången jag och Jens var ”julvärdar”, vi var i vårt nya hud och det var Alvas första jul.

Jag vet inte om Alva är unik i sitt slag men jag känner inte igen henne när andra beskriver sina barn. Hon är värsta partytrollet! Innan tänkte jag att nu blir det många människor och intryck för henne, kommer hon orka? Oh ja. Hon sov ute i sin vagn men vaknade till vid två när alla kom. Sen var hon pigg som en spigg resten av dagen och kvällen. Alla fick bära, hålla och leka. Hon flyttade från famn till famn och sken som en sol, rev i julklappspapper och ville äta lammfiol. Jag ammade henne på övervåningen och försökte ta lite extra pauser men det var som att hon bara ville ner till festen igen. Hon stortrivdes verkligen! Det finns inget som heter övertrött i hennes värld. Vid midnatt låg jag och Jens utslagna på sängen medan Alva låg och pratade. Är det inte efterfest nu? Ska vi inte till Riche?

Men så somnade hon och det gjorde vi med. Hon vaknade till ett par gånger i natt och Jens fick stoppa i nappen, men det var väl ungefär bara så det märktes att hon hade många intryck att bearbeta. Partybebis.

Kommentera

