Men alltså gäsp

Tror jag ska döpa om Alva till Pigge. Ammade i sängen en timma och nu ligger vi här. En av oss klarvaken och överlycklig och en av oss dödstrött. Klockan närmar sig midnatt. Tidigare gjorde vi exakt som vanligt. Jens badade Alva i ett nedsläckt badrum med bara levande ljus tända. Sen bar han henne en stund och sjöng hennes kvällssång några gånger. Sen la jag mig i ett tyst och mörkt sovrum och ammade och här ligger vi alltså fortfarande. Fattar ingenting.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/271/26485292/files/2014/12/img_2019.jpg

Edit: sen vände det plötsligt, pip och gnäll och ja ba nä jag orkar inte amma. Jag bara orkar inte. Stoppade in ett lillfinger och drog igång Sov du lilla videung på repeat. Efter cirka 32 gånger somnade hon! Någonstans vid omgång 18 började jag göra om texten för att kunna kommunicera med Jens. Hans favoritversion är ”sov du lilla vide annars får mamma psykbryt”. Fan vad nöjd jag är med mig själv! Och andra kvällen hon somnar utan bröst! Ska fira med att sova.

Kommentera

