Fått feeling!

Trots bara lite vit frost ute har jag fått riktig julfeeling nu. Igår fikade vi med min kusin och tillika Alvas fadder och jag fick äntligen mina efterlängtade Elsa Beskow-kulor till granen! Tidig julis eftersom min kusin sitter på ett plan till Västindien just nu. Sen spontanköpte jag en julklapp till Alva, en sjukt stor björn. Minen när jag langade fram den på inslagningsdisken och bad att få den inslagen, obetalbar.

Nu grillar vi revbensspjäll (från lyckliga lamm på Rotängens lantbruk i Uppsala!) och bakar. Jens är pigg igen, såklart, han är av segt virke min man.

I förmiddags gick vi en promenad i skogen och jag sprang några kortare sträckor, upp för en backe och över några stockar. Den känslan! När vi kom hem och plockade ur Alva ur selen fortsatte hon att sova. Snabbt som attan bäddade vi ner henne i vagnen istället och hon stod ute och sov i nästan tre timmar! Antingen eller verkar vara hennes paroll. Jag var så lycklig över min utesovande bebis! Och under tiden hann jag vila och äta choklad. Känns alltså väldigt juligt och ledigt nu!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/271/26485292/files/2014/12/img_2003.jpg

Kommentera

