Dan före dan före dan före dan

Idag har jag och Alva varit på tjejglöggmingel. Det slog mig när vi kom hem igen att för inte så länge sen hade det känts enklast att lämna henne hemma. Nu var det bara roligt och mysigt att ha henne med! Vi var åtta tjejer och Alva hade mycket att titta på. Eftersom hon inte bara är det där lilla knyttet längre utan tar in mycket av sin omgivning upplever jag att hon blir trött av mycket folk. (Liksom jobbigare att vara på mingel än att se lite på tv – som de väl inte ska – om ni frågar mig). Vi tog en ganska lång amningspaus i sovrummet men när vi skulle hem somnade Alva i babyskyddet innan vi hunnit ut till bilen.

Hemma fann jag Jens där jag lämnade honom, i soffan. Han har nämligen tyvärr blivit sjuk! Supertråkigt inför jul och allt. Jag hoppas verkligen att han repar sig till julafton och att ingen mer blir sjuk. I alla fall har vi strukit en del fix på vår lista och julhandlat på Coop online. Det blir för jobbigt för mig att både sköta bebis, förbereda för julfirande och pyssla om sjuk man. Lite snopen känner jag mig allt som verkligen sett fram emot att ha Jens hemma hela dagarna. Istället sover jag ensam med Alva och är nappvakt alena, typ. Men Jens är väl snart frisk igen! Klämmer in en hyllning till alla ensamstående föräldrar såhär på slutet.

Kommentera

