Insikter

Går ju och längtar en del till våra fjälldagar första veckan i mars. Jag tror att jag kommer åka mest längd (med bebis i släde) och en del utför (när vi har barnvakt i stugan). Idag var jag ute och gick och joggade och när jag gjorde det senare slog det mig vilken usel kondition jag har. Springer ju inte många minuter per intervall men jag blir snabbt trött ändå. Hur jag skulle ta mig an ett längdspår idag vill jag nog inte veta. Är ute och powerwalkar i princip varenda dag och springer (ja springer!) upp och ner för vår trappa cirka hundra gånger per dag men det verkar inte hjälpa. Visst, allt är relativt, jag var ute en timma idag med blandad nivå på pulsen och var inte precis slut när jag kom in. Men det är inte som när jag kom hem rastlös från jobbet och sprang ett varv runt Kungsholmen.

Jag ska öka på löpningen framöver och börja gneta upp och ner för backar och trappor när jag går. Knäböjer gör jag redan men efter jul blir det tyngre vikter. Kroppen känns riktigt bra nu, förutom konditionen då alltså.

IMG_1940.JPG

Jens har jobbat hemma idag och var såklart med ut. Alva också men hon syns inte i bild.

Kommentera

