På’t igen!

Trollet hade hållt låda sen klockan 08:30 och framåt 16 började jag segna ihop. Det var visserligen ett glatt troll som gjort mig sällskap sen vi slog upp våra blå och gröna men ändå. Det är ju inte som att jag ba jaha här ligger du i ditt gym och snackar och är glad vad bra då stänger jag in mig i mitt gym i 45 minuter och så är du väl lika glad när jag kommer tillbaka? Nej.

Fram till sådär kl 14 känns det ofta bra ändå. Alva sover ju ganska länge för att vara bebis (tror jag?) och så ammar vi, äter frukost, ammar, hemmastökar med nåt, går ut och går, ammar, äter lunch. Och så lite lek och sång och tiden bara tickar på men sen liksom jaha, men nu då? De där dagarna när vi inte har någon eftermiddagsaktivitet blir jag alltid lite handfallen. Klockan blir cirka två eller tre och jag bär runt, leker igen, ser lite på tv med Alva i knät (mother of the year…) och väntar. Bara väntar på att Jens ska komma hem.

Igår var vi hos grannen och fikade med några mammor och bebisar och dagen rann iväg. Det gjorde inte den här dagen. Och jag önskade för hundrasjuttioelfte gången att Alva skulle sooovaaa på dagen.

Men alltså bilen. Hon somnar ju i den. Så jag rafsade ihop en jäkla massa skräp och gav mig iväg med det och och barn till återvinningen i ett blött mörker. Lämnade hemmet noga förberett, släckt i hallen och P1 på ganska hög volym (för att själv kunna låta lite utan att någon vaknar av plötsligt ljud). Vi kom hem. Och hon sov. I två och en halv timma! Jag gick inte nära en enda gång (se gårdagens inlägg). Var är min medalj? Hann både träna och duscha och under tiden kom Jens hem och lagade mat. Den ska jag äta nu.

Kommentera

