Inte direkt någon manic Monday

Idag har varit en sån där dag som är sååå skön att ha då och då men som är sååå tråkig om den infaller för ofta.

Jag vaknade klockan 09 i morse och märkte ganska snart att det var cirkus i Alvas säng. Jag kikade ner och såg henne ligga och sno runt med ett leende och jag liksom vill inte du ha frukost? Gör gärna ljud i sånt fall. (Whats up med det här barnets natt/sovvanor?! Hon hade sovit sen 22.30). Vi ammade en stund och trots att Alva vaknat sent somnade hon om igen.

Jag hann äta frukost och sitta och titta ut på solen med min tekopp en hel evighet och konstatera att jag hade hunnit träna om jag vetat. Först framåt 12 vaknade Alva. Jag hörde täcket prassla i babyvakten men hon sa inte ett knyst den här gången heller.

Vi ammade lite till och gick sen på långpromenad i det fina vädret. Alva sov i selen. Hon sov alltså ännu mer?

Sen kom vi in, ammade igen och jag duschade och åt lunch. Alva lekte i gymmet och jag tittade på och åt en pepparkaka. Dagen har flutit vidare och vi har gjort just ingenting.

Nu kommer Jens hem och jag tänkte riva av det där träningspasset. Sen ska vi laga mat och typ titta på tv. En helt perfekt måndag för resten av veckan har vi råkat få fullt upp. I alla fall sett ur en föräldraledig persons perspektiv.

Imorgon kommer två kompisar och deras bebisar hit och på kvällen ska jag träffa mina kollegor och gå ut och äta. JAG SKA GÅ PÅ RESTAURANG! Längt. På onsdag ska jag och Alva promenera över till en föräldragruppsgranne och fika med några mammor och bäbbar. På torsdag ska jag in till stan igen, den gången blir det något bubbligt i en bar. Sen är det fredag! Då tror jag Jens jobbar hemma och jag får nog sällskap på min dagliga promenad. Till helgen ska jag fixa julklappar och så får vi fikabesök. Ja, mycket fika blir det.

IMG_1901.PNG

IMG_1900.JPG

En reaktion på ”Inte direkt någon manic Monday

  1. Underbar när bebisen vaknar utan att skrika! Vilken bra dag du verkade ha där. Och sol också?!! Den har ju lyst med sin frånvaro mycket på sistone.

Kommentera

