Ibland är det bättre att inte sätta sig ner så mycket

Idag har varit en sån här dag när jag sett till att inte råka sätta mig ner utan bara kört på. Alva somnade om efter sin frukost och snabbt som sjutton kilade jag ner i köket och gjorde frukost till mig själv. Jag skottade i mig det vanliga – fil med bär, müsli och nötter, två mackor med ost och grönsaker, ägg, juice och te – innan jag fortsatte vidare ut i gymmet. Körde ett pass med fokus på coremusklerna och lite ben. Bland annat har jag lagt till enbensknäböj mot boll i ett av mina pass, bränns fint i rumpan!

Nöjd och glad över att jag hann köra hela passet som jag tänkt travade jag upp på övervåningen igen och tänkte att hinner jag duscha också så är det bara bonus. Och det hann jag!

Fram till lunch lekte jag med Alva inomhus, hängde i babygymmet, sjöng sånger och bar omkring. Ja, hon gillar att bli buren som på en liten tron framför den som bär. Vi går omkring så ganska ofta pekar och berättar. Först efter lunch (auberginegratäng – oväntat gott!) tog vi vår dagliga utomhustur (behövde vila benen lite först). Det blev en timma med selen i skogen och ute på den öde golfbanan.

Hemma igen var det bara att åter sätta fart. Vi båda behövde mellis och andra kläder innan det var dags att åka och hämta vitrinskåpet jag budade hem igår. Men först hämtade jag posten, startade tvärtmaskinen och så vidare.

Det var typ 10 år sedan jag kopplade släp på bilen senast, när jag fortfarande hade min häst och vi åkte runt på träningar och tävlingar. Men släpet satt i alla fall på till slut och jag fick lite flashbacks till alla andra gånger jag gjort samma sak på ett mörkt Färingsö. Fast då med en häst som skulle in. Nu mötte jag upp Jens och min bror på Bukowskis och de baxade in skåpet i släpet. Hade jag inte fött barn för fyra månader sedan hade jag kunnat bära jag med men jag hade ingen lust att chansa nu.

Nu är skåpet på plats och vi har skurat ur det från topp till tå och putsat alla glasrutor. Och såklart ställt in glas och porslin! Har även ätit middag och ammat…många gånger. Kan tänka mig att sova snart, ska bara övertala Alva också.

IMG_1877.JPG

Uppdatering, här är även en bild på skåpet. Rokoko. Hade aldrig trott att mitt hem skulle ha en enda rokokogrej. Gillar egentligen inte alls. Men det här skåpet var ju liksom gulligt! Lite nervöst att blanda flera olika stilar såhär (rokoko, jugend, 50-tal och New England) men det blir faktiskt bra! Får fota hela alltet när vi är klara. Nu, skåpet!

IMG_1881.JPG

3 thoughts on “Ibland är det bättre att inte sätta sig ner så mycket

Kommentera

