Så är det att ha barn

Jag har legat och tittat på Alva en bra stund. Hon äter och håller på att somna. Vi ligger i min och Jens säng med bara lite dämpad belysning så att jag precis ser skogen utanför när jag då och då tittar upp.

När jag tittar på Alva fylls hjärtat med kärlek, en kärlek som inte har någon början eller något slut, som svämmar över och rinner åt alla håll och som jag till slut inte vet var jag ska göra av. Hela kroppen är sprängfull. Alva är det viktigaste som finns i livet. Hon är så viktig och jag vet inte var jag ska göra av allt. Så jag ligger bara här och försöker att inte explodera. För varje dag fylls det bara på med mer och mer av det som rätt och slätt bara kan kallas kärlek. Mitt eget barn. Tänk.

Kommentera

