Grått men ganska ljust

Jag har verkligen blandade känslor för det mesta just nu. Ute är det gråväder varje dag. Ibland tycker jag att det är mysigt och ibland blir jag trött och less av mörkret. Naturen är alltid vacker som jag brukar säga och jag är mycket hellre ute på landet i november än inne i stan. Staden är om möjligt ännu gråare. Det brinner i öppna spisen och vi har levande ljus tända från tidig morgon. Men nån gång efter tre är dagen liksom slut, energin tar slut i samband med mörkret och jag hinner ingenting.

Vårt hus har börjat anta formen av ett hem. Jag trivs så väldigt bra och tycker det blir allt mera hemtrevligt. Ibland tycker jag att vi nästan är klara och ibland känns det som att vi aldrig kommer komma i ordning. I alla fall vet vi hur vi vill ha det i våra olika rum, nu ska det bara genomföras.

Vissa dagar och tillfällen trivs jag bra i tofflor i amningsfåtöljen. Är nöjd där jag sitter och blir aldrig mätt på Alva. Ibland vill jag inget hellre än att hon ska sova, sätta på mig klackar och gå på restaurang.

Ibland känner jag mig stark, tycker att jag är fin och att jag snart är tillbaka fysiskt. Ibland ser jag mig i spegeln och vill börja gråta över magrutor som ersatts av höftfett.

Den här helgen har vi bara varit hemma, inte träffat vare sig familj eller vänner. Vi har ägnat oss åt huset och tagit det ganska lugnt också. Bilen har fått vinterdäck, äppelträdet är beskuret, vi har satt upp några tavlor och beställt hem ett bord vi ska ha mellan våra fåtöljer vid öppna spisen. Nyss var vi ute på en långpromenad. Vi gick vid det kuperade området vid golfbanan och bort till en av de gårdar som ligger här omkring. Nu är det snart mörkt och jag ska klicka hem lite saker till julen!

IMG_1771.JPG

Kommentera

