Amningshjärna

Hittills har jag inte tyckt att amningshjärnan varit så påtaglig hos mig, bara ibland. Kan vara trögare under själva amningen, tappar ord och liknande, men generellt nja. Däremot har jag ju ganska ofta skyllt min bristande koncentrationsförmåga på Alva. Även om min unge är nöjd och glad har jag svårt att fokusera om vi till exempel är och handlar. Well, det verkar inte vara Alva i vagnens fel.

Igår åkte jag ensam och storhandlade för veckan för att få lite egentid (…) Det var visserligen kväll och jag var ganska trött, men ändå. Det tog mig nästan en timma att veckohandla inne på Ica. Jag kunde inte hitta kundvagnarna, jag hade problem att betala vid självscanningen, jag tog flera olika sorter av samma sorts vara och så vidare. Jag försökte greppa tankarna men de bara gled runt. Kände mig dessutom ganska stressad, något jag har märkt att jag blir i princip alltid när jag lämnar hemmet och är bland folk numera – oavsett om Alva är med eller ej.

Amningshjärna? I så fall, sjukt jobbigt!

Kommentera

