Fem stycken Erika

Den här listan har jag lånat från Bucket life. Jag blev inte ”utmanad” men tar den ändå. Faktum är att jag aldrig har blivit utmanad att göra en sådan här lista någonsin (men jag är inte bitter!). Det florerar ju ofta olika listor i bloggvärlden men jag kanske är som en öppen bok så att alla vet allt om mig redan. Alternativt helt ointressant…

1. Vilket livsmedel kan jag inte leva utan?

Alltså jag måste svara filmjölk. Det mättar dåligt men är sagolikt gott och passar alltid. Går att variera till tusen beroende på tillbehör. Jag har fil i mina smoothies. Ja, det har jag. Och det är urgott att baka med.

2. Godaste efterrätten?

Känner mig lite förutsägbar på den här punkten men måste väl svara kladdkaka. Sagolikt gott. Helst en klassisk variant tillsammans med lättvispad grädde och hallon. Något som kan låta lite som en b-efterrätt, typ nu ska vi vara lite nyttiga och inte gå all in, är fruktsallad. Men det är ju jättegott! Vill ha med banan och granatäpple och sen kan en variera övrigt innehåll efter smak. Måste serveras med den lättvispade grädden.

3. Vad tränar du helst en dag då du har all tid i världen?

Haha. ”All tid i världen”. Om jag någonsin kommer att ha det skulle jag 1) vara utomhus. Och så skulle jag nog cykla racer i några timmar här ute på Färingsö. Och stanna och fika på vägen.

4. Bästa träningsredskapet?

Vårt Jungle Gym, går att variera till tusen. Men en kan komma väldigt långt helt utan redskap också.

5. Vad är du tacksam för just nu?
Alva. Och Jens. Vårt hem. Att jag inte fick några förlossningsskador. En hel massa saker faktiskt.

Kommentera

