Lite nöjd med mig själv sådär

Alva blev gladare efter lite Alvedon och mycket mjölk igår. Plötsligt låg hon i soffan och slumrade. Bredvid satt jag, plötsligt med båda händerna fria men dödstrött och inställd på en helkväll framför tv:n. Men det var ju den där det är november och mörkt och jag har knappt varit utomhus idag och inte sett solen på länge-tröttheten. Och vad är bra att göra då? Jo, hoppa upp ur soffan och dra på sig träningskläder, istället för att sjunka djupare ner bland kuddarna.

Jag var inte särskilt svårövertalad men förvånade ändå mig själv. Jag körde ett toppenpass på 45 minuter, duschade och åt en kvällsmacka. Sen ammade jag Alva och sen sov hon i 11 (!) timmar.

Idag är hon nästan sig själv igen. Lite pipig ibland och lite mera dämpad kanske. Vi har varit på promenad och nu ska vi åka till mamma och fika. Ikväll, hemlagad pizza och såklart Idol!

IMG_1702.JPG

Kommentera

