Post preggo-träning

Som utlovat blev det en promenad i regnet följt av styrketräning – inomhus. På promenaden var vi hela familjen, jag och Jens i regnställ och Alva i mjuka ullkläder från topp till tå skyddad från regnet i bärselen. Det var otroligt skönt att gå ut och gå! Jag blev pigg och segheten försvann bums.

Inne körde jag ett bra corepass. Jag fokuserar mycket på mina djupa magmuskler just nu och det här passet är speciellt tillägnat dem. Parallellt tränar jag styrka för övriga kroppen, hela tiden i nivå med vad bålen klarar.

Dagens pass såg ut såhär

Höftlyft med vaderna på boll 15X3
Rygglyft på boll 15X3
Höftlyft med ryggen på boll och hällyft 15X3
Enarmslyft på boll 10X3
Enbenslyft på boll 10X3
Diagonallyft på boll 15X3

Gör alla övningar så långsamt som möjligt och kontrollerat. Har du kvar en diastas ska den vara ”hoptryckt” genom hela övningar. Om inte – avbryt.

Sen var resten av dagen som ny. Vi gjorde klart bokskåpen och några andra saker, lagade mat och lekte med Alva. Nu soffa igen och nu känns det fint! Det här med att vara utomhus och det här med träning, det är grejer det!

Annonser

One thought on “Post preggo-träning

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s