Direkt från amningssoffan

Sitter och ammar för hundrasjuttioelfte gången idag och börjar bli rätt uttråkad. Mellan varven orkar jag på min höjd sjunga Imse vimse spindel för Alva och hålla fram nån leksak. För första gången verkar jag faktiskt göra henne snudd på uttråkad. Vaknade pigg men är sedan några timmar sjuhukt trött. Det kanske beror på vädret.

Egentligen skulle den här dagen vara som ett avsnitt ur Äntligen hemma. Efter frukost skulle jag pigg och duktig börja tapetsera våra bokskåp och fylla dem med böcker. Hög do it yourself-mognad. Istället sitter jag och väller i amningssoffan och äter godis – medan Jens tapetserar. Jag tycker allting slutar så här hela tiden. Jag ammar och Jens gör allt annat. Så.jävla.tråkigt.

Det är de där timmarna på morgonen efter frukost som är mina och dem försöker jag förvalta heligt. Idag fixade jag med mina bilder men som med allt annat fick jag lämna det halvfärdigt, frustrationen!

Igår sken solen över en frostig gräsmatta och jag gav mig ut med räfsa och skottkärra efter frukost. Då blev amningspausen efter någon timma bara ett skönt avbrott innan vi åt lunch och fortsatte – med Alva i selen. Jag skyller allt idag på vädret. Tröttheten och godissuget. När det här barnet kan tänka sig släppa min tutte tänker jag 1) gå på promenad (i spöregn) och 2) styrketräna.

IMG_1409.JPG

Kommentera

