Plötsligt händer det

Idag träffade jag Katarina Woxnerud som är expert på mammamagar och som ligger bakom appen ”MammaMage”. Vi kollade statusen hos min postgravida kropp och tre månader efter min förlossning fick jag bra nyheter! Kändes toppen såklart. Tänkte blogga mer om det i detalj i ett senare inlägg.

Jag var klar på Access Rehab vid lunch och då plockade jag upp mitt Troll och min mamma och så åkte vi alla ut till ön. Alva sov utomhus i sin bilstol (lycklig mamma) medan vi andra åt fisksoppa och rostat bröd. Solen sken och det var kallt och vackert när vi blev sugna på att gå ut. Jag fick en ingivelse och la Alva i vagnen. Alltså hon var så himla nöjd och glad! I vagnen! Vi strosade fram med varsin kamera jag och mamma och pratade om det mesta. Och plötsligt SOVER Alva. I vagnen. Åh vad jag njöt. Väl hemma stod hon kvar ute en stund innan hon vaknade.

Övriga reflektioner från dagen:
Jag som alltid har gått fort har börjat gå långsamt. Insikt på Sveavägen.
Är väldigt trött i mina vrister. Uppenbarligen inte van vid att trava upp och ner på asfalt.
Dock inte blivit total lantis. En sjuhukt stor spindel kom och promenerade i vardagsrummet. Kom inte på något bättre än att ställa en tallrik över den. Sen fick Jens rodda resten när han kom hem. Jättetöntigt men verkar ha utvecklat spindelfobi på äldre dagar.

IMG_1646.JPG

IMG_1645.JPG

4 thoughts on “Plötsligt händer det

  1. Vad härligt, både med magen och vagnen! 🙂 Jag måste skärpa mig med magträningen, har bara kört ett enda pass hittills (dock kniper jag flitigt flera gånger varje dag – alltid något). Att springa känns väldigt avlägset, mest pga extrakilona som måste bort, men jag ska börja gymma lite försiktigt nu tänkte jag.

  2. Tror styrketräning är toppen, anpassad sådan alltså. Du fick väl barn för ca en månad sen? En del rekommenderar ju att vänta med löpningen ca 6 mån. Jag fick dock ok på att ”gågga”, dvs växla gång och jogging. Typ jogga 45 sek i taget. Snacka om att börja från början!

  3. Ja det stämmer, det har bara gått en månad. Jag kom faktiskt nyss från gymmet. Så himla skönt, känner för att tjuta av lycka! 😀 Hoppas du kom loss och fick till någon träning också.

    Min syster fick börja jogga efter 6 veckor men då var hon grymt vältränad innan, gick inte upp ett gram i onödan och joggade fram till vecka 32. Jag har 7 kg ner till vikten då jag blev gravid och slutade springa i vecka 15 så jag är inte alls i samma läge. Jag styrketränade fram till en vecka innan förlossningen så jag behöver inte börja från början där i alla fall.

Kommentera

