The little things in life

Kom på en grej jag kan göra hemma, förutom att vika tvätt typ, trots vaken bebis. Plantera krukväxter! De blir varken kalla, varma, brända eller fasttorkade om jag måste lämna dem och allting görs på en och samma plats – så att bebis hela tiden ser och hör mamma = glad bebis.

På vår trapp står några krukväxter men inga har hittills blivit planterade utan stod skyldigt kvar i sina plastkrukor inne i lerkrukorna. Idag är det både varmt och soligt ute så jag satte mig och Alva på trappen med en påse jord och gjorde i ordning alla krukorna. Så mysigt att sitta där i solen med sin jollrande bebis och påta!

IMG_1627.JPG

6 thoughts on “The little things in life

  1. Handla julklappar på webbshoppar, lyssna på poddar, lös korsord, sy gardiner, ring en vän, planera nästa vårs trädgårdsjobb, plantera vårlökar, gör en fotobok/almanacka – det går att sysselsätta sig 🙂

    1. Jo alltså jag kan komma på mycket men när Alva är vaken? Hon tycker nog inte det är så kul om jag sitter och syr och läser korsord. Men en fotobok med Alva-bilder ska jag göra! På kvällen. Eller om hon sover nån gång…

  2. Ah du menar så, missade det där med vaken bebis 🙂 Ja då kanske en del faller…men det är saker som går att testa o avbryta om Alva inte gillar det! Jag gör det mesta med vaken bebis apropå ditt förra inlägg. Med stort syskon hemma är det mest för bebis att hänga på…

    1. Ja, jag kan tänka mig att det blir helt annorlunda om en har större barn hemma! Det första barnet blir nog mycket mera ”bortskämt”. De går ju inte att skämma bort men kommer inte på ett bättre ord:)

Kommentera

